مزایای یادگیری موسیقی و ساز  | فواید آموختن موسیقی | فواید نواختن موسیقی | تاثیر ساز زدن بر مغز 

موسیقی می تواند معیار ضریب هوشی را در بین کودک ها و بزرگسالان تا ۷ رتبه ارتقاء دهد. پژوهشگران با انجام تحقیقاتی ادعا کرده اند کسانی که می‌توانند یک ساز موسیقی مانند دف ، سه تار ، تار ، پیانو و … را بنوازند تیزهوش ترند، زندگی اجتماعی به نسبت بهتری دارا هستند، و در تحصیلات خویش پیروز ترند.
پژوهش ها تازه نشان می‌دهد، اشخاصی که بطور منظم یک ابزار موسیقی را می نوازند بعداز مدتی شکل و توان مغز خویش را تغییر می‌دهند که‌این دلیل در نهایت میتواند به بهبود مهارتها و توانایی های ادراکی آنان سبب شود.
دانشمندان اعلام کردند:شواهد نشان میدهد مغز موسیقی دانان از حیث ساختار و کارایی با اشخاصی که با موسیقی شناخت ندارند تفاوت های متعددی داراست. نواختن موسیقی منجر می‌شود بخش های خاصی از مغز که وظیفه پردازش و نواختن یک موزیک مختص را دارا هستند تقویت شوند.

آموزش دف نوازی

این قسمت ها همینطور وظایف دیگری مانند تونایی های حرکتی، مهارت های شنیداری و ذخیره سازی داده ها را دارا‌هستند و وقتی که شخصی آغاز به تعلیم نواختن یک ساز میکند این قسمت ها بطور قابل توجهی رشد کرده و کارایی آنان طی دوران فراگیری روز به روز بهتر می‌گردد.
لوتز جانک، روانشناس دانش کده زوریخ در این زمینه اظهار‌کرد:یاددادن موسیقی قطعا فواید متعددی برای مغز بشر دارد تا جایی که میتواند ضریب هوشی شخص را تا ۷ امتیاز ارتقاء دهد. ما در باز نگری های خویش متوجه شدیم که حتی اشخاص بالای ۶۵ سال هم، ۴ یا این که ۵ ماه پس از استارت به آموختن نواختن یک ساز تغییرات متعددی در مغزشان به وجود میاید.حتی چند هفته پس از آغاز فراگیری موسیقی علامت های مثبتی در مغز سالمندان به چشم میخورد که‌این تغییرات در نهایت سبب می گردد سالمندان ابتلا به بیماری های مغزی مانند آلزایمر را به تاخیر بیندازند. و حتی از بروز برخی از فلجی ها که به خاطر کاهش عملکرد مغز به وجود میاید پیشگیری می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
تمرین مؤثر نوازندگی
ترحیم عرفانی

آموزش خصوصی دف بصورت مقدماتی ، متوسط ، پیشرفته ، حرفه ای و فوق حرفه ای ، آموزش ریتم در موسیقی از مبتدی تا پیشرفته ، میزان های ساده ، نت های نقطه دار ، خط اتصال و خط اتحاد ، محاسبه ضربها ، سنکپ ، ضد ضرب ، میزان های ترکیبی ، میزانهای لنگ ،طبقه بندی سازها ، جایگاه دف در آیینه تاریخ ، تصویرگری دف در اشعار شعرا ، دف مهم‌ترین ساز عرفانی خصوصیات ویژه هنرجوی دف ، ابعاد هنر دف نوازی ، دف و ساختمان آن ، اصول کلی درباره وزن ، آموزش ، نت نویسی در دف ، طرز اجرای علامتهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button